Saturday, April 21, 2012

Kempen Berjumpa Doktor Gigi : Saya Sudah! Kalian? :D

Assalamualaikum.





Tepat dengan kempen berjumpa doktor gigi oleh Colgate, ubat gigi berjenama di Malaysia, saya sudah menemui doktor gigi dan membuat pemeriksaan gigi. haha. thanks to Dentist-to-be, cik Ana Raflee sebab offer sy untuk scaling n got some more treatment for my baby teeth. creepy. uh!




saya telah membuat scaling dan untuk appointment seterusnya adalah proses menambah baik keadaan gigi dan paling menyedihkan, membuang gigi bongsu di belakang sekali. sedih ye sebab gigi bongsu itu tumbuh beserta dengan demam. betapa susahnya dan sakitnya untuk tumbuh gigi. tapi tumbuhnya bukan pada paksi yang betul. maka dengan itu, kene cabut untuk menjaga gigi hadapannya. wuwuuu.surgery akan dilakukan mungkin pada hujung bulan jun.





walaubagaimanapun, terima kasih sekali lagi cik ana raflee. :D tiada bayaran dikenakan. sebab saya salah seorang patient untuk beliau. haha. okey, untuk info kalian, kalau nak buat pemeriksaan gigi di PPUM, sila bawa kad matriks dan ic. lepas tu boleh daftar dan buat appointment. kalau ipta, free rasanya. kalau ipts, registration fee dalam rm5. lepas tu boleh buat check up. kalau untuk student, free. yeay! tapi kalau nak buat braces, x free ye. muehehehe




robot ni menakutkan. ngilu gigi. T_T





sebab silau lampu ni, saya kene pakai spek hitam. hehehe






ana, the dentist-to-be. :D






xray.gigi bongsu senget. kene cabut via surgery. doakan saya okey? :(




p/s : scaling paling ngilu adalah di bahagian gigi bawah depan. fuuh! ngilu terngilu ngiluya. sebab apa, sebab banyak plak kumpul kat situ. sebab nya lagi, saliva dirembes bawah lidah, n makanan mudah kumpul di gigi bawah itu. ahah. info dari dr ana. :D sekian.

5 comments:

nur anis said...

alamak..gigi bongsu saya ni tumbuh betul ke tak ye...takut jugak senget..

Kasih Juju said...

hai, jemput join segmen :)

http://juliajamaludin.blogspot.com/2012/04/segmen-jom-join-sukagelak-blogwalking.html

ZULHILMI TEMPOYAK said...

klu awk dentistnya... hari2 sy sggup pg..

hahahahahaha... ayat... ;p

Sheera Jamil said...

aduhhh gg depan saya nie ngilu gilak.. sy tgk google sume ckp berbdan dua.. kepala diaaa. kawin pong idok lagi hahhh... gigi ngilu nie ade kene mengene ngn demam ka?

Arashii said...

Berapa cost kalau nak buat braces dekat ppum ni? I need to know an information asap. Thankyou :)