Sunday, February 10, 2013

Fahmi Ekin : Selamat Bertunang!

Assalam



secara ringkasnya aku telah bercerita sedikit tentang apa yang berlaku semalam. jujur pada aku, majlis tunang yang aku hadiri semalam adalah ringkas tapi elegan. tentunya meriah dengan kehadiran adik beradik fahmi (semua cousin aku) yang ceria2, mak sedara yang comel dan bapak sedara yang sporting.




kali ini aku menjadi pemegang hantaran sireh junjung, di mana masa tu aku tak pakai lense, juga tak pakai spec. kena pulak berjalan paling depan. nasib baik tak jatuh sireh orang. selamat aku bawak sireh junjung masuk dalam rumah. hehe.




majlis bermula dengan wakil pihak lelaki benbincang dengan wakil pihak perempuan. lepas bincang, kak ekin pun keluar dari bilik. cantik sangat baju kak ekin warna royal yellow. kak ekin pun duduk di pelamin, lepastu acara sarung cincin pun berlagsung. alhamdlillah, majlis selesai kemudian majlis ditutup dengan doa. semoga dirahmati. :)  *ooh gitu rupenya majlis bertunang..*




jamuan yang sediakan adalah rare sebab pihak perempuan meyajikan kami nasi epal. nasi berwarna hijau sikit, dan ade epal hijau di dalamnya. sedappp! :D lauk gulai kambing, daging masak hitam, dan ayam goreng. alhamdulillah, kenyang. :D
























nasi epal. tu epal hijau. it was tasty!





my family





and my cousin's wifey. shawl bitu tu cousin. hekhek





 cakey in the jar. lagi satu rare. sedap!











happy in blue. hihi




till then. bye!







No comments: